Miért jó a gátizomtorna?

Miért jó a gátizomtorna?

A gátizomtorna könnyebbé teheti a szülést és elősegítheti a gyorsabb felépülést a terhesség után is. Nem kell több, csak napi 5 perc, ráadásul semmilyen eszköz nem szükséges hozzá.
Ezekkel a gyakorlatokkal megelőzhetőek lehetnek a terhesség utáni vizelettartási problémák kialakulása.

A Kegel gyakorlatok akár a vajúdás idejét is lerövidíthetik, mivel megerősíthetjük vele a medencefenék izmait.

Az intimtorna gyakorlatokat Dr. Arnold Kegel fejlesztette ki, melyeknek hatékonysága ma már orvosilag is igazolt.

Az intimtornával a hüvely és végbélzáró izmokat is lehet erősíteni. Sőt még a szexuális élvezetet is lehet fokozni. Viszont elengedhetetlen, hogy ezeket a gyakorlatokat rendszeresen végezzük a kívánt eredmény elérése érdekében.

A terhesség utolsó időszakában előfordulhat, akár egy tüsszentés hatására is, hogy a vizelet elkezd szivárogni. A gátizomtorna beiktatásával ezt a problémát is orvosolhatjuk, mivel a már említett medencefenék izmait megerősíthetjük.

 

A következő alapgyakorlatokat érdemes végezni naponta többször, rutinszerűen:

 

A gátizomtorna elkezdése előtt nem árt, ha tudod, hol is találhatók a gátizmok. Jó módszer, ha vizelés közben megpróbálod lelassítani vagy megállítani a vizeletsugarat. Az ehhez használt izmok a gátizmok. (A vizeletsugarak megállítása azonban nem minősül erősítő gyakorlatnak, és ne is gyakorold, csupán a gátizmod helyének meghatározásában segít.)

  • Szorítsuk össze az gátizmokat, 5 másodpercig tartsuk, majd engedjük el 5 másodpercig. Ezt ismételjük egymás után négyszer, ötször és napjában többször.
  • Ahogy ez a feladat egyre könnyebbé válik próbáljuk meg 5 másodperc helyett 10 másodpercig tartani, majd pedig még hosszabb ideig. És ezt ismételgessük.
  • Végül 20 másodpercig tartsuk, majd pihentessük, napjában legalább három alkalommal.

Ne légy csalódott, ha kezdetben nem sikerül a gyakorlat, sokkal fontosabb, hogy a gyakorlatot helyes végezd. Ezek olyan izmok, mint bármely más izomzat a testedben, idővel és következetes, figyelmes munkával megerősödhetnek.

Miért jó a gátizomtorna?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to top