Biztonságos-e fehérjeturmixot inni terhesség alatt?

Terhesség alatt is lehet inni fehérjeturmixot, de a mennyiségre oda kell figyelni. Nem ez a legegészségesebb módja a táplálkozási szükségletek kielégítésének, és van néhány jelentős hátrányuk is.

Való igaz, hogy növelned kell a fehérjefogyasztást terhességi szakasztól, súlyodtól, fizikai aktivitási szintedtől függően napi 60-100 grammra lehet szükséged. (85gramm zsíros hal körülbelül 20gramm, egy csésze tej körülbelül 8gramm, egy tojás 6 gramm fehérjét tartalmaz.)

A fehérjeturmix egyszerű módja annak, hogy megbizonyosodj arról, hogy elegendő fehérjét veszel magadhoz, különösen akkor, ha a reggeli rosszullétek miatt nehezen tudsz eleget enni. De a legtöbb nő elegendő fehérjét visz be az étrendjével. A fehérjeszükséglet kielégítésének legjobb és legbiztonságosabb módja az, ha különféle fehérjében gazdag ételeket eszel.

A fehérjeporok a fehérje olyan por formái, amelyek növényekből, tojásból vagy tejből készülnek. Vízzel vagy tejjel keverheted össze, így fogyaszthatod. Azonban nem lehet biztosan tudni, hogy milyen egyéb összetevők vannak bennük.

A Clean Label Project nonprofit csoport több mint 130 fehérjeport vizsgált be, és a jelentésükből kiderült, hogy sok nehézfémet (ólmot, arzént, kadmiumot és higanyt), biszfenol-A-t (BPA, amelyet műanyagok előállításához használnak) tartalmazott.

A fehérjeturmixok nagy mennyiségű hozzáadott cukrot és koffeint is tartalmazhatnak, amelyek károsak lehetnek rád és babára nézve is. Néhány pedig tele van hozzáadott vitaminokkal és ásványi anyagokkal, amelyeket alapból beviszel a szervezetedbe a terhes vitaminokkal, vagyis többet fog kapni a magzat is és te is, mint amennyire szükség van.

Ne használj fehérjeturmixot a fogyás elősegítésére, a terhesség alatti diéta nem jó ötlet! 

Ha segítségre van szükséged abban, hogyan menedzseld a terhességi súlygyarapodást, orvosod segíthet kitalálni, hogyan étkezhetsz egészségesen, és felállíthat egy biztonságos és hatékony edzésprogramot.

Ha már egyébként is fehérjében gazdag az étrended, akkor nem kell fehérjeturmixot innod. A kutatások azt mutatják, hogy a túl sok fehérje a terhesség alatt lelassíthatja a baba növekedését, és növelheti a terhességi cukorbetegség kockázatát (ez az egyik oka annak, hogy a keto diéta nem megengedett a terhesség alatt).

A lényeg: Rendben van, ha időnként megiszol egy fehérjeturmixot, de ügyelj arra, hogy az összetevők biztonságosak legyenek! 

Ahhoz, hogy a legjobb táplálékot vehesd magadhoz saját és a babád egészsége érdekében, jobb, ha változatosan étkezel az összes élelmiszercsoportból. 

Teendők A Várandósság Alatt, Felkészülés A Szülésre tanfolyamunkat, azoknak a jelenlegi és leendő kismamáknak ajánljuk, akik szeretnének felkészülni az előttük álló feladatokra, teendőkre, a szülés folyamatára, annak nehézségeire, szépségeire. Szeretnék megérteni és látni az egész folyamatot, hogy melyik időszakban mire számíthatnak, és előre szeretnék megtervezni az elkövetkező hónapok történéseit!

Forrás: https://www.babycenter.com/pregnancy/diet-and-fitness/is-it-safe-to-drink-diet-shakes-during-pregnancy_1245309

Clean Label projekt. 2020. Protein por. https://cleanlabelproject.org/the-best-worst-protein-powder-products/ [Hozzáférés: 2021. október]

Garner, C. 2021. UptoDate: Nutrition in Pregnancy. https://www.uptodate.com/contents/nutrition-in-pregnancy#H717781722 [Hozzáférés: 2021. október]

Harvard Health Publishing. 2020. A fehérjeporok rejtett veszélyei. https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/the-hidden-dangers-of-protein-powders [Hozzáférés: 2021. október]

Blumfield, M. 2014. Magas fehérjetartalmú étrend terhesség alatt: egészséges vagy káros az utódok számára? https://academic.oup.com/ajcn/article/100/4/993/4576606 [Hozzáférés: 2021. október]

Zhou, X. 2018. A terhesség alatti magas fehérje- és alacsony szénhidrátbevitellel jellemezhető anyai táplálkozási minta a terhességi diabetes mellitus magasabb kockázatával jár kínai nőknél: egy prospektív kohorsz vizsgálat. https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-nutrition/article/maternal-dietary-pattern-characterised-by-high-protein-and-low-carbohydrate-intake-in-pregnancy- is-asssociated-a-a-magasabb-risk-of-gestational-diabetes-mellitus-in-chinese-women-a-prospective-cohort-study/849B39B08863D23DAC85DEE760A410A9 [Hozzáférés: 2021. október]

Szólj hozzá

Bevásárlókosár
Tetejére görgetés