sushi_epelus.hu

A várandós nők ehetnek sushit? Sushi a terhesség alatt?

Ehetek sushit a várandósság alatt?

Igen, de kerüld azt a fajtát, amelyik nyers halból készült.

A terhesség alatt ajánlott csak olyan halat és kagylót enni, amelyet minimum 60 fokon főztek. A halak ezen a hőmérsékleten történő főzése elpusztítja a potenciálisan káros parazitákat és kórokozókat (például baktériumokat és vírusokat).

A főtt összetevőket tartalmazó sushit különböző felületeken és különböző edényekkel kell elkészíteni. Ha nem vagy biztos benne, hogy bízhatsz abban a helyben, ahol eszel, hogy kövesd ezeket a tanácsokat, vagy rendelj valami mást.

Fontos, hogy a terhesség alatt kerüld a potenciálisan veszélyes ételeket, mert az immunrendszeredet legyengítheted vele. Terhesen hajlamosabb lehetsz az élelmiszerekkel kapcsolatos betegségekre, továbbá, ha állapotos vagy, az élelmiszerekkel kapcsolatos betegségek súlyos negatív hatásokat okozhatnak nem csak neked, hanem a magzat számára is.

Általában a főtt sushi, amely biztonságos a várandósság alatt, a következőket tartalmazza:

  • Főtt tojással készült sushi
  • Sushi főtt, alacsony higanytartalmú tenger gyümölcseiből, például angolnából vagy garnélarákból
  • Kaliforniai tekercsek (a rák vagy rákhúsutánzatot megfőzik)
  • Vegán vagy vegetáriánus sushi tekercs, például avokádóval vagy uborkával

Sushi fogyasztásakor kérj alacsony nátriumtartalmú szójaszószt, vagy csak keveset használj a szokásos fajtából. Egy evőkanál szójaszósz akár 1180 mg nátriumot is tartalmazhat, ami a napi ajánlott mennyiség körülbelül fele.

Fogyaszthatok sült vagy füstölt halat a terhesség alatt?

A megpirított hal jellemzően részben nyers vagy alul sült. Mivel nem teljesen biztonságos az a hőmérséklet, amelyen ezeket a halféléket készítik, a legjobb, ha a terhesség alatt inkább elkerülöd.

Hogyan lehet megbizonyosodni arról, hogy a halat biztonságosan lehet enni a terhesség alatt?

Terhesen ne hagyd ki teljesen a halakat, mivel a fogyasztásuk nagyon egészséges. Kiváló fehérje, vas, B12-vitamin, D-vitamin és cinkforrás. Bizonyos haltípusok Omega-3 zsírsavakban is gazdagok, amelyek segítik a baba agyának fejlődését. Ezért javasolják a táplálkozási irányelvek, hogy a várandós nők hetente fogyasszanak tengeri ételeket.

A halak biztonságos fogyasztása a terhesség alatt:

Ragaszkodj a kis halakhoz. A higanynak való kitettség csökkentése érdekében fogyassz apró halakat, például szardíniát, tőkehalat, foltos tőkehalat, lepényhalat, lazacot, tilapiát és könnyű tonhal konzerveket. Ne egyél nagy ragadozó halakat, például cápát, kardhalat, királymakrélát és cseréphalat.

Készíts elő megfelelően a tenger gyümölcseit. A tenger gyümölcseit 63 ° C belső hőmérsékletre kell főzni. Ha nincs ételhőmérőd, akkor kövesd az alábbi tippeket:

  • Főzzük a halat, amíg ki nem fehéredik teljesen és kicsit pelyhessé válik.
  • Főzzük meg a rákokat, a homárt és a fésűkagylót, amíg el nem érik a megfelelő színt. A garnélarák és a homár húsának ugyancsak tejfehér színűnek kell lennie. A fésűkagylónak pedig a színén kívül meg kell, hogy szilárduljon.
  • A kagylót és osztrigát addig főzd, amíg a héjuk kinyílik. Amelyik nem nyílik ki, azt ki kell dobni.
  • Az összezúzott kagylók és az összezúzott osztrigák teljesen megfőttek, ha tejfehérek és szilárdak.

Ha ezeket a tippeket megfogadod nyugodtan elfogyaszthatod őket, nem lesz belőle semmi probléma.

Mit szabad és mit nem a várandósság alatt? Milyen ételeket kerülj? Mik azok, amik segítenek a terhesség alatt? Ha szeretnél felkészülni az előtted álló feladatokra és teendőkre, a szülés folyamatára, annak nehézségeire, szépségeire, akkor ajánljuk figyelmedbe a Teendők A Várandósság Alatt, Felkészülés A Szülésre” online tanfolyamunkat! Segítségével megértheted a terhesség folyamatát és az elkövetkező hónapok történéseit.

Forrás:

https://www.babycenter.com/pregnancy/diet-and-fitness/is-it-safe-to-eat-seared-smoked-or-raw-fish-during-pregnancy_2284

NRDC. Safe Sushi. https://www.nrdc.org/sites/default/files/sushi.pdf [Accessed August 2021]

FDA. 2020. Advice About Eating Fish For Women Who Are or Might Become Pregnant, Breastfeeding Mothers, and Young Children. https://www.fda.gov/food/consumers/advice-about-eating-fish. [Accessed August 2021]

American Academy of Pediatrics. 2019. Fish & Pregnancy: What’s Safe to Eat? https://www.healthychildren.org/English/ages-stages/prenatal/Pages/Fish-Pregnancy-What-is-Safe-to-Eat.aspx [Accessed August 2021]

Foodsafety.gov. 2020. People at Risk: Pregnant Women. https://www.foodsafety.gov/people-at-risk/pregnant-women [Accessed August 2021]

Szólj hozzá

Bevásárlókosár
Tetejére görgetés